Zorghulpmiddelen kopen

Voor vrijwel alle soorten zorg zijn er hulpmiddelen beschikbaar, zodat de zorg nog beter verleend kan worden. Of het nu gaat om zorg aan mindervalide mensen, zorg aan ouderen of speciale instellingen zoals bejaardentehuizen en ziekenhuizen; er zijn tal van zorghulpmiddelen die gebruikt worden in alledaagse situaties. Veel van deze zorghulpmiddelen kun je ook gewoon zelf kopen wanneer je ze nodig hebt.

Veel verschillende hulpmiddelen

We worden allemaal ouder en het spreekwoord luidt niet voor niets ‘ouderdom komt met gebreken’. Langzaam maar zeker zullen deze problemen openbaar worden en is het wellicht veel verstandiger om de problemen voor te zijn. Denk bijvoorbeeld aan het douchen, dat steeds lastiger gaat worden. Er zijn gelukkig diverse hulpmiddelen waardoor het douchen veiliger en gemakkelijker wordt voor ouderen. Hetzelfde geldt uiteraard voor mindervaliden. Met de juiste zorghulpmiddelen is het namelijk ook voor deze mensen mogelijk om gewoon thuis te blijven wonen. Dat is voor het sociale leven ontzettend belangrijk en verreweg de meeste mindervalide mensen geven hier ook de voorkeur aan wanneer het mogelijk is. Natuurlijk gaat het niet alleen om zorghulpmiddelen die gebruikt kunnen worden bij het douchen. Ook hulpmiddelen om te lopen, naar de wc te gaan of voor in de keuken zijn gemakkelijk te kopen.

Veilig & gemakkelijk

Met het ouder worden is veiligheid van groot belang. Er zijn gelukkig allerlei hulpmiddelen om de veiligheid in huis te verhogen wanneer je ouder wordt of mindervalide bent. Deze hulpmiddelen voor de zorg worden natuurlijk uitgebreid getest voordat ze worden aangeboden op de verschillende websites die we vinden op internet. Overigens worden de zorghulpmiddelen niet alleen op internet te koop aangeboden. Ook zijn er diverse winkels/organisaties waar allerlei zorghulpmiddelen kunnen worden aangeschaft. In sommige gevallen is het zelfs mogelijk om deze hulpmiddelen te laten vergoeden door de zorgverzekering. Dat zal echter per geval en per verzekering verschillen. Vast staat in ieder geval dat er ontelbaar veel verschillende soorten hulpmiddelen te koop zijn zodat je jezelf kunt verzekeren van veiligheid en gemak in huis wanneer dit nodig blijkt te zijn.

Leuke stadswandeling in Amsterdam

Een stadswandeling door Amsterdam heeft u misschien weleens gemaakt. U verblijft misschien al jaren in Amsterdam of u bent er iedere werkdag voor uw werk. Op een theatrale manier wordt u meegenomen naar de historie van de stad. U leert verschillende legendes kennen die u misschien nog nooit gehoord heeft. Ondertussen wandelt u door de stad en maakt u opnieuw kennis met uw favoriete stad.

 Ontdek het mirakel “Amsterdam”

Wist u dat het eigenlijk een mirakel is dat Amsterdam is ontstaan? U leert het echte orakel ontdekken tijdens een stadswandeling door de stad. U ontdekt tijdens uw wandeling alles over de historische kant van Amsterdam. De wandeling is absoluut uniek te noemen en lijkt totaal niet op de standaard tocht die u maakt met de VVV. Laat u verrassen door de mogelijkheden met uw eigen stadsgids door het historische hart van de stad. Maak kennis met de schurken en helden van de stad en geniet van de unieke ervaring.

 Boek een stadswandeling in de onmogelijke stad Amsterdam

Een wandeling maken door een decor vol historie is natuurlijk al heel speciaal. De manier van vertellen is bij Storytrail nog specialer. Uw reis door de geschiedenis is zo een echte belevenis. U wordt meegezogen in het verhaal vol met eeuwenoude legendes. Het is één van de weinige stadswandelingen waarbij u op deze unieke manier de geschiedenis wordt getoond. U leert echt een andere kant van uw stad kennen en dit maakt de stadswandeling zelfs leuk voor inwoners die al jaren in Amsterdam wonen. Boek vandaag nog uw eigen stadswandeling door Haarlem of Amsterdam!

Ontdek uw stad opnieuw op een manier zoals u nog nooit gezien heeft.

  • Stadswandeling is mogelijk vanaf één persoon op vaste data.
  • Privéwandeling kunt u boeken vanaf 15 personen.
  • Combineer uw stadswandeling eventueel met een high tea arrangement.
  • Iedere maand minimaal één openbare stadswandeling in Amsterdam.

Kan q koorts overslaan van mensen op mensen

Q-koorts kan enkel op mensen overgedragen worden door dieren. Het kan niet dat de Q-koorts van mens op mens overgaat. Wel moet je oppassen bij verschillende diersoorten. De veroorzaker van deze ziekte was lange tijd onbekend. De veroorzaker van de koorts is de Coxiella Burnettii bacterie. Indien een dier met deze bacterie besmet is dan is er de mogelijkheid dat deze de bacterie overdragen wordt op de persoon.

Zwanger? Kijk uit bij geiten en schapen
De bacterie wordt op Nederlands grondgebied in de eerste plaats verspreid door geiten eveneens door schapen. Vooral zwangere vrouwen, diabetes patienten, personeel slachthuis moeten uitkijken. Ben je zwanger en werkzaam op de boederij mijdt dan deze dieren. In de moederkoek van een dier bevindt zich de bacterie. Tevens kan de bacterie in melk, urine of mest zetelen. Het is geen probleem voor de bacterie om te blijven leven in de buitenlucht. Iemand die lucht met de bacterie binnenkrijgt kan de Q-koorts oplopen. Het aantal patiënten die met de bacterie besmet zijn en niet ziek worden ligt op de helft.

Ziekteverschijnselen die voorkomen bij mensen die wel q koorts hebben opgelopen zijn: koorts, overmatig zweten, een ziek gevoel en pijnlijke spieren. Tevens zijn er personen die erg lang uitgeput blijven. De ziekte kan eveneens erger verlopen met pijn op de borst en veel benauwdheid. Het risico bestaat dan dat er sprake is van een onstekingsreactie in een long. Er kan een ontstoken lever zijn als er last is van pijn in de buik.

In uitzonderlijke gevallen kan de Q-koorts jaren duren. Een antibiotica kuur van 14 dagen wordt voorgeschreven wanneer Q-koorts is bewezen. Het is vereist dat de kuur altijd wordt afgemaakt. Men kan tegen de pijn een ibuprofen tot zich nemen. Binnen een halve maand herstellen veel patiënten van Q-koorts. Men kan nog langere tijd uitgeput blijven maar dat niet voor altijd.

Rugpijn

Hoe ontstaat rugpijn

Rugpijn is iets waar iedereen wel eens mee te maken krijgt. De pijn kan op verschillende plaatsen in de rug zitten.

De grootste risicofactoren van rugpijn zijn:

–          Zware objecten tillen

–          Regelmatig dezelfde beweging herhalen, zoals buigen en de romp draaien

–          Zwaar en fysiek werk

–          Langdurig werken in dezelfde werkhouding

–          Lichaamstrillingen

Lage rugpijn

Lage rugpijn is de meest voorkomende rugpijn bij rugpijnpatiënten. Zo’n 80% van de Nederlandse bevolking heeft er wel eens mee te maken gehad. De pijn zit hierbij onder in de rug en kan uitstralen naar de billen en de benen. De pijn van lage rugpijn kan plotseling ontstaan, maar kan ook geleidelijk opkomen. De rugpijn geeft een hevig en / of zeurend gevoel in de onderrug. Het is ook mogelijk dat de pijn bij bepaalde houding erg hevig zijn, hierbij kun je deze beweging niet tot nauwelijks maken.

Hoge rugpijn

Naast lage rugpijn is de pijn is de bovenrug een veel voorkomende klacht. Deze klacht gaat vaak samen met stijfheid en pijn. Deze pijn kan voorkomen in de nek, borst of rug gedeelte.

Zwangerschap

Rugpijn is een klacht die veel voorkomt bij zwangere vrouwen. Dit kan rond de 20steweek van de zwangerschap zijn. De hormonen zorgen voor teveel ruimte tussen de gewrichten waardoor er rugpijn kan ontstaan.

Voorkomen

Er zijn verschillende manieren om rugpijn te voorkomen. Een belangrijk punt hierin is het ontwikkelen van de rompspieren. Je kan dit doen door  bijvoorbeeld te zwemmen, wandelen of fietsen. Tijdens deze oefeningen span je ook je rugspieren aan waardoor je een steviger rug krijgt. Naast de rugspieren en de romp is het verstandig om de buikspieren te trainen. De buikspieren spelen namelijk een grote rol in de stabiliteit van de romp

Conditie opbouwen

Als je geen conditie hebt, wil je dit natuurlijk opbouwen. Dat is mogelijk. Om dit te kunnen doen heb je verschillende oefeningen die je regelmatig moet herhalen. Het is eerst handig om strek oefeningen te doen. Hierdoor kan je de spieren goed stimuleren en voorkom je ook blessures.

Je hebt veel verschillende oefeningen die je kunt doen om je conditie te verbeteren. Het is eerst wel belangrijk om je spieren los te maken, dit hoeft niet altijd te beginnen met het strekken, maar het kan wel. Je kan bijvoorbeeld eerst even een paar keer op en neer springen, om  je spieren los te maken. Je kan ook een minuutje rustig rennen. Zo zijn je spieren als het ware wakker gemaakt en dan kan je beginnen met de strek oefeningen.

Een duurtraining kan je gebruiken om je conditie te verbeteren. Dit is eigenlijk gewoon lang achter elkaar door een training volgen zonder pauzes. Je kan bijvoorbeeld 20 minuten lang cardio doen zonder te stoppen. Je kan ook 20 minuten lang joggen. Maar ben je al wat verder gevorderd, dan kan je ook wat langer een oefening doen zonder te stoppen. Bijvoorbeeld een uur lang joggen zonder te stoppen. Maar je moet er wel voor zorgen dat je niet te snel de oefeningen langer doet. Dit kan leiden tot steken in je zij of blessures.

Het is wel belangrijk dat je als beginner je tempo langzaam opbouwt. Dus bijvoorbeeld de eerste keer een kwartiertje rennen, dan steeds 5 minuten of 10 minuten erbij plakken. Je zult ook aan jezelf merken dat je steeds langer kan rennen. Dit is natuurlijk een bevestiging dat je conditie aan het verbeteren is. Maar als je je conditie goed op peil wilt houden, moet je minimaal 2x per week trainen. Dus bijvoorbeeld 1 keer rennen en de andere keer fietsen. Ook kan je bijvoorbeeld zwemmen om een opbouwende conditie te creëren. d te doen, is het ook belangrijk om niet te zware gewichten te pakken.  Hier door kan het zo zijn dat je de oefening niet goed kunt  beoefenen