Conditie opbouwen

Als je geen conditie hebt, wil je dit natuurlijk opbouwen. Dat is mogelijk. Om dit te kunnen doen heb je verschillende oefeningen die je regelmatig moet herhalen. Het is eerst handig om strek oefeningen te doen. Hierdoor kan je de spieren goed stimuleren en voorkom je ook blessures.

Je hebt veel verschillende oefeningen die je kunt doen om je conditie te verbeteren. Het is eerst wel belangrijk om je spieren los te maken, dit hoeft niet altijd te beginnen met het strekken, maar het kan wel. Je kan bijvoorbeeld eerst even een paar keer op en neer springen, om  je spieren los te maken. Je kan ook een minuutje rustig rennen. Zo zijn je spieren als het ware wakker gemaakt en dan kan je beginnen met de strek oefeningen.

Een duurtraining kan je gebruiken om je conditie te verbeteren. Dit is eigenlijk gewoon lang achter elkaar door een training volgen zonder pauzes. Je kan bijvoorbeeld 20 minuten lang cardio doen zonder te stoppen. Je kan ook 20 minuten lang joggen. Maar ben je al wat verder gevorderd, dan kan je ook wat langer een oefening doen zonder te stoppen. Bijvoorbeeld een uur lang joggen zonder te stoppen. Maar je moet er wel voor zorgen dat je niet te snel de oefeningen langer doet. Dit kan leiden tot steken in je zij of blessures.

Het is wel belangrijk dat je als beginner je tempo langzaam opbouwt. Dus bijvoorbeeld de eerste keer een kwartiertje rennen, dan steeds 5 minuten of 10 minuten erbij plakken. Je zult ook aan jezelf merken dat je steeds langer kan rennen. Dit is natuurlijk een bevestiging dat je conditie aan het verbeteren is. Maar als je je conditie goed op peil wilt houden, moet je minimaal 2x per week trainen. Dus bijvoorbeeld 1 keer rennen en de andere keer fietsen. Ook kan je bijvoorbeeld zwemmen om een opbouwende conditie te creëren. d te doen, is het ook belangrijk om niet te zware gewichten te pakken.  Hier door kan het zo zijn dat je de oefening niet goed kunt  beoefenen